På en god bølge, eller?

Besøket fra Trondheim, Synnøve og Kai, er klare for innsats på surfbrettet sammen med meg.

Besøket fra Trondheim, Synnøve og Kai, er klare for innsats på surfbrettet sammen med meg.

Nesten blind av solkrem og saltvann i øya. Blåmerker mørke som blåbær, skrubbsår på knærne og støl i nakken. Dette er resultatet etter to økter med sufing i bølgeparadiset Cabarete.

Selvfølgelig måtte vi prøve surfing på et sted der surfebutikkene står tett, og prosentandelen unge med solbleket hår og brun hud er høy, og selvfølgelig vannet er varmt og bølgene passe høye.

Etter å ha kjempet meg gjennom utallige bølger på vei ut av stranda, blitt sendt av gårde på brettet og forsøkt å komme meg opp, er vel konklusjonen at jeg definitivt ikke er født med et surfbrett på beina. Å komme seg raskt nok opp, stå plasert riktig på brettet, og ikke minst «du må følge med bølgen», som instruktøren sa, er ikke så lett som det ser ut som.

Men moro var det, altså. For badeglade er dette topp trening og en bra utfordring. Jeg tror dette må prøves mer, altså, til tross for at både vannski og snowboard er hakket lettere.

På denne fantastiske stranda, Playa Rincon, brukte jeg det lille, svarte, bølgebrettet. Litt lettere å ligge på det enn å stå på et surfbrett.

På denne fantastiske stranda, Playa Rincon, brukte jeg det lille, svarte, brettet. Litt lettere å ligge på det, enn å stå på et surfbrett.

Jørgen var også surfedude, og på Playa Rincon var han strandløve.

Jørgen var også surfedude, og på Playa Rincon var han strandløve.

3 responses to “På en god bølge, eller?

Legg igjen en kommentar

